استقلال کشور، آرمان خدشه‌ناپذیر امام(ره)

مکتب امام خمینی(ره) که با هدف احیای ارزشهای دینی و معنویت در جامعه و مقابله با استبداد و استعمار شکل گرفت، تأکید زیادی بر اصولی چون استقلال آزادی و جمهوری اسلامی دارد.

به گزارش پایگاه خبری «سلام کمیجان»؛ مریم ذادق‌آبادی در یادداشتی به‌مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل نوشت: مکتب امام‌خمینی(ره) بر پایه‌های محکم اندیشه‌های اسلامی و اصول انقلابی استوار است این مکتب که با هدف احیای ارزش‌های دینی و معنویت در جامعه و مقابله با استبداد و استعمار شکل گرفت، تأکید زیادی بر اصولی چون استقلال آزادی و جمهوری اسلامی دارد.  

امام خمینی(ره) با تبیین پیوندهای دین و سیاست نقش مهمی در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران و جهان اسلام داشتند.
در ادامه به چند نکته کلیدی از مکتب امام خمینی(ره) اشاره می‌کنم با تأکید بر حاکمیت دینی و ولایت‌فقیه امام خمینی(ره) بر این باور بودند که 
۱_ حکومت باید بر اساس اصول و قوانین اسلامی اداره شود و ولایت‌فقیه به‌عنوان نماینده امام زمان(عج) و مرجع تقلید، رهبری جامعه را بر عهده دارد.  
۲_استقلال و مخالفت با سلطه گری مبارزه با سلطه گری و استعمار، و تلاش برای استقلال کامل کشور از هرگونه نفوذ خارجی، از اصول اساسی مکتب امام خمینی(ره) است.
۳_عدالت اجتماعی و حمایت از مستضعفان امام خمینی(ره) بر اهمیت عدالت اجتماعی و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر و مستضعف تأکید داشتند و این موضوع را یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی می‌دانستند.
۴_مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم مکتب امام خمینی(ره) به مردم آموخت که در برابر ظلم و بیدادگری سکوت نکنند و برای حقوق خود و دیگران ایستادگی کنند.  
اینها تنها بخشی از اصول و ارزش‌هایی هستند که مکتب امام خمینی(ره) بر آنها تأکید دارد و این مکتب همچنان به عنوان یک الگوی اندیشه‌ای و عملی برای بسیاری از مردم ایران و جهان اسلام مطرح است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =