فرمول حرکت عمومی با منطق فرآیند آگاهی عمومی و تقویت اراده برای کار‌های بزرگ است

مسئول جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی، گفت: بازخوانی و ترسیم مؤلفه‌های هویتی انقلاب اسلامی از آن جهت ضرورتی قطعی و مستمر است که از یک سو رهبران انقلاب با ترسیم نقشه راه و آرمان تمدنی و رسیدن به ظهور، نیازمند پیش‌‌برندگی و پیش‌‌روندگی انقلاب، براساس فرمول حرکت عمومی، با منطق فرآیند آگاهی عمومی و تقویت اراده عمومی و تحول عمومی برای کارهای بزرگ هست.

به گزارش پایگاه خبری «سلام کمیجان»؛ زهرا غفاری، درگفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی، سیاسی سلام کمیجان، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی کامل و همه جانبه و نعمتی بی بدیل با اهداف و آرمان ها که توانسته الگوی مناسب برای جهان بشریت باشد و در مسیر تمدن سازی اسلامی در حال پیش‌برندگی و پیش روندگی است
وی، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب اجتماعی که در این ۴۵ سال منشأ تغییر و تحولات بنیادین در سطوح و ابعاد مختلف است که امام خامنه ای از آن به عنوان عصر جدید در گام دوم یاد کرده اند.
مسئول جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی، افزود: نظام اسلامی ایران با فرمول حرکت عمومی با فرآیند آگاهی عموم و تقویت اراده عمومی و تحول عمومی برای کارهای بزرگ در حال حرکت است و البته دشمنان و استکبار جهانی و دل باختگان آنها در طول این ۴۵ سال همواره برای تحریف، تقلیل و تقطیع انقلاب تلاش کرده و از همه ترفندها و ابزارهای جنگ شناختی و ادراکی استفاده کرده‌اند، هر چند همواره ناکام مانده اند
زهرا غفاری، گفت: البته وظیفه جامعه انقلاب برای حفظ اصالت و ماندگاری انقلاب در این میدان که جهاد کبیر است با جهاد تبیین می تواند از تحریف این انقلاب بزرگ جلوگیری نمایند،
وی، افزود: از جمله نقاط قوت و برجسته انقلاب اسلامی مردم بنیان بودن انقلاب با آگاهی و حضور مردم و اصالت رأی و نظر مردم به این نظام که باعث ساخت نظام سیاسی بر مردم سالاری دینی می‌باشد، ولایتمداری توحیدی دومین نقطه قوت و برجسته انقلاب است که در چهارجوب نظام امت و امامت بر بستر مردم سالاری دینی استقرار و استحکام می‌یابد.

وی، در ادامه بااشاره به سومین مورد از نقاط قوت نظام، گفت: استکبار ستیزی هست و در بحث مقاومت و مبارزه با سلطه گیری و سازش ناپذیری است و بحث بعدی استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب ابا نفی تحجر و ارتجاع و همچنین نفی جاهلیت مدرن و مظاهر غرب زدگی  که نفی و نقد می‌کند اما در عین حال با بهره برداری از دستاورد های علمی و فناورانه و دوران جدید و تعامل شرافتمندانه و رابطه ای عزتمندانه با جهان در همه عرصه های اقتصادی و علمی، فرهنگی و سیاسی، تعامل برقرار می‌نماید.
وی، عنوان کرد: از مهمترین دستاوردهای انقلاب، انقراض سلسله منحوس پادشاهی ۲۵۰٠ ساله و تاسیس نظام دینی و ولایی بر پایه مردم سالاری دینی می باشد، درست است که پیشرفت پدیده ای است که خود به خود اتفاق می افتد پس در زمان شاه هم باید پیشرفت هایی در کشور صورت می گرفت، زیرا همان زمان هم دنیا در حال پیشرفت بود و ایران هم باید به موازات دنیا دچار تحول میشد اما چرا این اتفاق در ایران صورت نگرفت؟ باید به نوع و کیفیت حکمرانی در زمان شاه مرتبط دانست زیرا اراده و انگیزه‌ای چندانی برای پیشرفت درون‌زا و خدمت بره مردم وجود نداشت.

زهراغفاری، گفت: مقایسه وضیعت امروز کشور با کشورهای منطقه واقعیتی است که ایران در ۴۵ سال در ابعاد علمی، فناوری نظامی و غیره پیشرفت های قابل توجهی کرده است، البته در تبیین دستاوردها باید مواظب باشیم که در دام مطلق انگاری و کمال پنداری گرفتار نشویم و نقاط ضعف را هم بپذیریم.
وی، افزود: رویکرد حاکم بر سیاست خارجی و داخلی ایران در دوره پهلوی به گونه ای بود که امکان پیشرفت در عرصه های بنیادی و علوم برتر را. به ایران نمی‌داد، هنوز هم قدرتهای بزرگ اجازه نمی‌دهند و به دنبال وابسته نمودن کشورهایی چون ایران می‌باشد.

وی، ادامه داد: از جمله پیشرفت های ایران در تحصیلات در ۴حوزه علوم دانشی، فناوری، مهندسی و ریاضی که جایگاه پنجم در جهان را کسب کرده است و یا در خصوص رشد امید به زندگی، از سال ۱۳۹۶ تا کنون، رتبه هفتم را در جهان کسب کرده است. در تحولات عظیم در آموزش و پرورش و مبارزه با بی‌سوادی در ایران در طی ۴۵سال اتفاقات مهمی افتاده است و در زمینه نانو تکنولوژی ورزشی و بهداشتی رتبه های خوبی کسب شده است از جمله هوافضا با ماهواره ها با موفقیت در مدار پرتاب شد.

وی، در پایان خاطر نشان کرد، از جمله موانع و چالش‌هایی که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه است می توان به چها مورد اشاره کرد، که اولین مورد کمرنگ شدن، انزوا و استحاله مبانی و اصول دینی و ارزش های هویتی انقلاب اسلامی هست و دومین مورد حاکمیت نا اهلان و نامحرمان در مصادیق امور و تحقق اسلام آمریکایی هست و سومین مورد منزوی شدن انقلابیون و شایستگان در عرصه های حکمرانی کشور و عبور از رهبری دینی و آخرین مورد استحاله فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و حاکم شدن فرهنگ سرمایه داری و سکولار در جامعه هست.

فایل صوتی

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =