تمام فعالیت‌ها به حضور گسترده مردم در انتخابات معطوف شود- لزوم پرهیز مدیران از هرگونه اقدام شائبه برانگیز

استاندار مرکزی گفت: پایبندی به قانون و تحقق بخشیدن به چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت دستور کار اصلی مجریان انتخابات است.

به گزارش سلام کمیجان، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ دکتر فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی صبح روز دوشنبه ۸ خردادماه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با احتساب همه‌پرسی‌ها ۴۰ انتخابات برگزارشده و امسال برگزاری چهل و یکمین انتخابات را در پیش داریم البته این انتخابات یکی از میدان‌های جدی هماوردی مردم و نظام با دشمنان قسم‌خورده ایران است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه مجریان انتخابات به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: پایبندی به چهار اصل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت و تلاش برای تحقق این اصول دستور کار اصلی است.

استاندار مرکزی دو بعد مهم را برای انتخابات برشمرد و تصریح کرد: بعد اداری در حوزه اجراست که وظیفه وزارت کشور است و یک بعد محتوایی که باید به مشارکت گسترده مردم و یک رقابت سالم ختم شود وظیفه همگان و آحاد مردم است.

دکتر مخلص الائمه همچنین با بیان اینکه تحت تأثیر فضای انتخابات بعضاً ممکن است برخی دخالت‌های بی‌مورد در امور اجرایی تشدید شود خاطرنشان کرد: اینکه برخی مدعیان یا ذی‌نفوذان بخواهند در فضای انتخاباتی سال ۱۴۰۲ فعالیت‌هایی را انجام دهند دخالت بی‌مورد و غیرقانونی است لذا فرمانداران و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند از این دخالت‌ها کاملاً جلوگیری کنند.

مقام عالی دولت در استان مرکزی ایجاد یک رقابت سالم را مستلزم ورود گسترده شایستگان به عرصه انتخابات دانست و تأکید کرد: شایستگان برای حضور در صحنه باید احساس آرامش و امنیت کنند و این مهم باید از هم‌اکنون برقرار باشد لذا نباید اجازه داد فضای تخریب منجر به تلخی‌هایی در فضای سیاسی و اجتماعی استان شود که خیلی از شایستگان را از ورود به انتخابات پرهیز دهد.

وی اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی حتماً باید به وظایف خود دقیق عمل کنند چراکه به نظر می‌رسد در برخی از ادوار هیئت‌های اجرایی تشریفاتی عمل کرده‌اند.

استاندار مرکزی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: باید از هر حرکت، صحبت و رفتاری که موجب سوءاستفاده یا کاهش مشارکت می‌شود پرهیز گردد و در هر اقدامی حتی با حسن نیت جوانب امر سنجیده شود تا منجر به سوء برداشتی نشود.

دکتر مخلص الائمه با تأکید بر اینکه مردم تعیین‌کننده نتیجه انتخابات خواهند بود اذعان کرد: اینکه چه کسی وارد مجلس شود در حوزه اجرا به ما به‌عنوان مجری انتخابات ربطی ندارد و این تشخیص بی‌تردید بر عهده مردم است و تمام فعالیت‌ها باید معطوف به حضور گسترده و قدرتمند مردم باشد.

استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: باید مراقبت شود که رضایت‌مندی و اعتماد عمومی‌ای که در دولت سیزدهم و با تلاش‌های شخص رئیس‌جمهور تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده و اصلاح شده است آسیب نبیند و تحت تأثیر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن موفقیت‌ها پنهان نشود.

در پایان این نشست احکام اعضای ستاد انتخایات استان مرکزی توسط استاندار مرکزی ابلاغ و این ستاد رسما فعالیت خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز کرد.

مطالب مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =