خواندن قرآن آرامش و معنویت به‌دنبال دارد

مربی برجسته قرآن کریم گفت: خواندن قرآن آرامش و معنویت فراوانی‌ را به‌همراه دارد.

به گزارش سلام کمیجان؛

به گزارش دیار آفتاب؛ سارا نبی‌لو در گفتگو با سلام کمیجان، گفت: انس با قرآن معنویت انسان را بالا می‌برد، صرف خواندن قرآن هم آرامش و هم معنویت را به همراه دارد و انسان حفظ قرآن  داشته باشد، خواه ناخواه باعث تدبر در قرآن می‌شود.

وی بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، درباره انس با قرآن گفت: در این فضای آلوده، شایسته است که در مسیر بیکران معنویت قرآن کریم قدم بگذاریم تا از پلیدی‌ها و پستی‌های دنیا در امان بمانیم و این مهم جز با انس مداوم با کلام الله میسر نمی‌شود.

مربی قرآن کریم، هدف از فعالیت‌های قرآنی و حفظ قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ان‌شاءالله ما باید ده میلیون حافظ کل قرآن  داشته باشیم عنوان کرد و افزود: هدف از این فرمایشات هم این است که انسان تدبر داشته باشد.

نبی‌لو، بیان کرد: از لحاظ معنوی هم تعداد درجات بهشت به تعداد آیات قران است، به حدیثی اشاره دارد که بخوان و بالا برو و آیه‌ای از قرآن که خداوند متعال می فرماید: وَلَقَدۡ یَسَّرۡنَا ٱلۡقُرۡءَانَ لِلذِّکۡرِفَهَلۡ مِن مُّدَّکِرٖ، 
 پیامبر اکرم فرمودند: «خَیرُکُم من تعلَّمَ القرآنَ وعلَّمَهُ» بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.

وی ادامه داد: برای من همین یک حدیث کافیست که بخواهم آموزش قرآن را داشته باشم و با چهار فرزند مربی قرآن بمانم و یک روش موثر هم شرکت در مسابقات قرآن است. تا باعث شود توفیق اجباری نصیب شود که همیشه قرآن بخوانید.

نبی‌لو افزود: ۱۶ سال است که به‌صورت رایگان متربی حافظان قرآن کریم هستم و بیش از ۱۰۰ قرآن‌آموز داشته‌ام، کلاسها درخانه خودشان و برخی اوقات در بیرون از منزل و در پارک و دشت برگزار می شود.که در حال حاضر هم شاگردان ایشان  دیپلم،لیسانس قران و خودشان کلاس برگزارمی کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۳ حفظ قرآن کریم را شروع کردم و با تشویق برادرشان که حافظ و طلبه و عضو هیئت علمی دانشگاه اراک است، در خانه حفظ می‌کردند طی سه سال حافظ کل قرآن کریم شدم و در سال ۸۶  تربیت حافظان قرآن کریم را شروع کردم و در حال حاضر کوچک‌ترین شاگرد حافظ کل قرآن کریم او با ۱۵ سال سن و بزرگترین حافظ قرآن ۴۰ سال سن دارد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =