مردم سیستان وبلوچستان ثابت کرده اندکه پای انقلاب هستند

خطیب جمعه کمیجان گفت: فرمایش رهبر انقلاب در مورد مردم سیستان و بلوچستان که آنها در این مدت ثابت کردند که پای انقلاب هستند و مرزبانان خوبی برای کشور بودند .

به گزارش سلام کمیجان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کمیجان به امامت حجت الاسلام سعیدی در مصلای شهر برگزار گردید
خطیب جمعه کمیجان ضمن دعوت خود و نماز گزاران به تقوای الهی خطبه هایی نماز جمعه را با ذکر حدیثی از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام شروع کرد آنجا که از حضرت پرسیدند که بهترین بندگان چه کسانی هستند فرمود : بهترین بندگان خدا کسانی هستند که چون کار خوبی کنند خوشحال شوند وقتی خطایی کنند استغفار می کنند و چون صاحب نعمتی شوند شکر گزارند و وقتی هم دچار مشکلات صبر پیشه می کنند و در مواقع ناراحتی گذشت می کنند .
ایشان در ادامه با اشاره به آیه ۲۱۸ سوره بقره که می فرماید کسانی که بخاطر ایمان مهاجرت کرده و در راه خدا جهاد می کنند اینها به رحمت خدا امید داشته باشند و با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره نساء که می فرماید هر کس اهل مهاجرت باشد و بخاطر اعتقادش مهاجرت کند و در این راه از دنیا برود پاداشش با خداست
بیان کردند که در اسلام چند مهاجرت مهم و تاثیر گذار صورت گرفته که اولی آن مهاجرت پیامبر از مکه به مدینه جهت گسترش دین خدا و تشکیل حکومت اسلامی بود و دومین مهاجرت مهم دنیای اسلام مهاجرت حضرت امیرالمومنین از مدینه به کوفه بود که کوفه را مرکز و قطب تشیع قرار دهد و سومین مهاجرت مهاجرت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بود برای تثبت تشیع در واقع امام حسین بین امامت و خلافت فاصله ایجاد کرد تا معلوم شود خلافت از امامت جداست و چهارمین مهاجرت هجرت حضرت علی موسی الرضا علیه السلام است از مدینه به توس که این هجرت پایه گزار تمدن شیعه است این سفر در مسیر ظهور است آن حضرت وقتی به توس رسید فقط ۲۰ هزار راوی و کاتب حدیث در آنجا بود. آنجا بود که حضرت حدیث معروف سلسله الذهب را بیان فرمودند و توس مرکز تمدن شیعه شد و امروز مرقد مطهر این امام منشا خیرات فراوانی برای کشور ما شده است و پیامبر صلوات الله علیه فرمودند پاره تن من در توس دفن می شود هر کس او را زیارت کند اجرش برابر ۷۰ حج مقبول است .
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان در خطبه دوم با ذکر آیه ۱۱۹ سوره توبه عنوان کرد ای مومنان تقوا پیشه کنید و همراه صادقان باشید .
صادقان کسانی هستند که نباید در زندگی هیچ خطایی داشته باشند و ما معتقدیم که این صادقین همان ۱۲ امام معصومند .
حجت الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته ضمن تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام بخش از زندگی ایشان را بیان کردند .
زلزله مراکش و سیل در لیبی مطالب بودند که در خطبه دوم به آنها اشاره شد و همچنین دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از عناوین مهم خطبه دوم بود و فرمایش رهبر انقلاب در مورد مردم سیستان و بلوچستان که آنها در این مدت ثابت کردند که پای انقلاب هستند و مرزبانان خوبی برای کشور بودند .
تنش اخیر بین آذربایجان و ارمنستان از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه دوم بود و اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تغییر در مرزها را نمی پذیرد و گذرگاه زنگزور باید به همان صورت بماند

خطبه اول ۲۰۲۳۰۹۱۵_۱۴۰۰۵۶

خطبه دوم ۲۰۲۳۰۹۱۵_۱۴۰۶۳۱

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهارده =