امسال در بخش خانگی خاموشی و قطعی برق نداریم

روح‌الله عباسپور گفت: سال گذشته در شرایط گرمای هوا با کمبود برق و خاموشی‌های متعدد مواجه بودیم اما امسال در حوزه برق خانگی به هیچ عنوان خاموشی نخواهیم داشت.

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح جزئیات قطعی برق صنایع کشور اظهار کرد: سال گذشته در شرایط گرمای هوا با کمبود برق روبه‌رو و شاهد خاموشی‌های مختلفی در این بخش بودیم که برنامه سال‌ جاری کمی متفاوت‌تر از سال گذشته است.

وی افزود: به گفته وزیر نیرو در حال حاضر مدیریت مصرف برق در چهار حوزه ادارات، منازل، کشاورزی و صنعت صورت می‌گیرد و با تغییر ساعت کار ادارات سعی شده موضوع مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر وزیر نیرو در کمیسیون صنایع بر این بوده که طی سال‌ جاری با افزایش گرما، در حوزه برق خانگی به هیچ عنوان خاموشی نداشته باشیم.

عباسپور گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در مجلس، بخش کشاورزی هم با خاموشی ۴ ساعتی همراه خواهد بود و مقرر شد از ۲۴۰ هزار موتور برقِ راه‌اندازی شده، الگوی مصرفِ ۹۰ هزار دستگاه کاهش یابد.

برق رایگان برای مصرف کنندگان کمتر از الگوی مصرف

وی اذعان کرد: چنانچه میزان مصرف برق بخش خانگی و کشاورزی کمتر از الگوی مصرف باشد، برق رایگان برای مشترکان این بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: شبکه‌ واحدهای صنعتی هم یک روز در هفته از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب خاموشی دارند اما از ۵ صبح تا ۱۱ صبح می‌توانند به فعالیت بپردازند.

عباسپور یادآور شد: همچنین در حوزه صنعت صنایع سنگین مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان که مصرف بالایی دارند باید مصرف برق را تا یک ماه کامل تعطیل کنند.

وی با اشاره به خرید برق از کشورهای همسایه تصریح کرد: دولت موافق این موضوع بوده و مجوز آن را صادر می‌کند؛ اما باتوجه به اینکه تعرفه برق خارجی گران‌تر از داخلی است، کسی تمایل به خرید آن ندارد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =