سالروز قیام مردم کمیجان

امام جمعه کمیجان، گفت: یادواره ۳۱۳شهید کمیجان، مصادف با گرامیداشت سالروز انقلاب باارزش مردم غیور و متدین کمیجان و برچیدن پاسگاه رژیم هست.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه اطلاع رسانی سلام کمیجان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۳بهمن ماه ۱۴۰۲به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه شهرستان کمیجان و درحاشیه نماز جمعه میز خدمت ادارات شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، گفت: ماموریت ویژه پیغمبران جهاد است و جهاد کبیر زیر بار ظلم و ستم نرفتن است و علما راهنمای مردم و نجات دهنده خلق هستند، در زمان ما امام بزرگوار بود، یک فرد بی‌نظیر در زمان ما بود. 

وی، تاکید کرد: تاریخ علمای خورد را بخوانیم و بدانیم چطور مردم را از ظلم مستکبرین نجات دادند، مقام معظم رهبری به زندگانی حجت الاسلام لاری اشاره کردند در زمان قاجار وقتی انگلیس و روسیه در ایران نفوذ میکنند فتوا صادر می کند که جهاد با کفار انگلیس واجب است.

امام جمعه کمیجان، گفت: سید عبدالحسین لاری فتوای صریح ایشان این بود برهمه واجب است برای ساقط کردن حکومت اموی قاجار، از فقهای بارزی بودند که وقتی دیدند دشمن به عنوان انگلیسی‌ها و روسی‌ها بازار مسلمانان را می‌گیرند، فتوا دادند که خرید از تجارت خانه‌های انگلیس و روس خیانت بزرگ و مبارزه با امام زمان است. 

وی، افزود: سید محمد حسن میرزای شیرازی، باعث شد حتی در خانه ناصرالدین شاه به عنوان شاه قاجار فضا منقلب و متحول شد. میرزای محمد تقی شیرازی در زمینه اتحاد مسلمانان شیعی و سنی وحمایت از کشور های اسلامی چه قدم هایی برداشته اند، مکرراً توصیه نموده است، 

وی، تصریح کرد: مناسب است مسلمین بیدار شوند و از ظلم فقر و استکبار و عملگی استکبار بیرون آیند، مقام معظم رهبری فرمودند همه ی ما شنیدیم ژاپن صد سال قبل کالاهای خارجی را تحریم کرد، پیشرفت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، مناسبت هایپیش رو را یادآور شد و گفت: سه شنبه ۲۵ رجب مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و بعد از ۲۸سال عمر با برکت و ۳۵سال دوران امامت به شهادت رسیدند، یک امام مجاهد وامامی که در دوران امامت، بیشترین دوران زندانی و بیشترین تاثیر را در جامعه بگذارد و علاوه بر سیره سیاسی و اجتماعی وی نکته قابل توجه، وجود نسل زیاد هست که امام کاظم علیه السلام عمل کننده به جهاد جمعیتی بودند. و مصادف با رور خانواده می‌شود. 

وی، تاکید کرد: چهارشنبه ۱۸بهمن ماه یادواره شهدا در شهرستان کمیجان برگزار می شود، ۱۹بهمن سالروز انقلاب باارزش مردم غیور ومتدین کمیجان هست، ۱۹بهمن، روزی تاریخی در تاریخ پر افتخار شهر کمیجان شد.

برای گرامیداشت این روز، یادواره شهدا ترتیب دیده شده است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهدای انقلاب اسلامی را برترین شهدا دانستند و افزودند:این شهیدان در مسیری به شهادت رسیدند که مانع از هضم شدن ایران و دنیای اسلام در فرهنگ کفر و استکبار شد و امروز شاهد تاثیرات شگرف آن در دنیای اسلام هستیم و پنج شنبه ۲۷رجب، ۱۹ بهمن ماه بعثت نبی مکرم اسلام است. 

وی، در ادامه عنوان کرد: شنبه ۱۴بهمن ماه روز فناوری فضایی است، که ماهواره ثریا با موفقیت در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت و رکورد پرتاب را جا به جا کرد. دشمنان بیانیه هم داده اند و محکوم کرده اند و قرآن اینگونه به دشمنان میگوید بمیرید از عصبانیت.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =