تشکیل ۲۵ کمیته استانی ستاد دهه فجر

رئیس‌ شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ استان‌ مرکزی، گفت:امسال در سطح استان ۲۵کمیته استانی تشکیل شده است و در سایر شهرستان ها، ۱۲ ستاد شهرستانی داریم که یکی از ستاد های موفق ما در سطح استان، شهرستان کمیجان بوده است.

 

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «سلام کمیجان»؛ جلسه شورای اداری شهرستان کمیجان با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین خلیلی رئیس محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳ در محل فرمانداری تشکیل شد. 

هماهنگی برنامه های ایام الله فجر انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته های تخصصی شهرستانی و برنامه ریزی بزرگداشت ایام الله دهه فجر و تشریح اقدامات و تمهیدات برگزاری یادواره شهدای گرانقدر شهرستان توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرستان در خصوص استفاده از ظرفیت ماده ۱۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله دستور کار جلسه بود.

در این جلسه، رئیس‌‌شورای‌‌هماهنگی‌‌تبلیغات‌ اسلامی‌استان‌مرکزی، گفت: از سوالات محوری که برای اکثر جوانان مطرح می‌شود این است که خداوند متعال چرا عالم را مسخر کرد، علت وجود انسان بر روی زمین چیست و چرا خداوند متعال این امکانات را در اختیار انسان قرار داد و انسان را به عنوان اشرف مخلوقات در عالم امکان خلق کرد و همه ملائکه برای سجده بر انسان موظف شدند. 

وی، در پاسخ امام صادق علیه‌السلام در قالب دعای دحوالارض به این سوال، گفت: این پاسخ گره ذهنی همه را باز می‌کند، خداوند زمین را مسخر کرد برای دو امر که مورد اول عبادت فردی است و فضایی باشد برای آنکه انسان‌ها خداوند متعال را عبادت و ظرفیت وجودی خودشان را خالص کنند برای رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی که بالقوه هستند و این مقام بالقوه، باید به فعلیت تبدیل شود. 

وی، در ادامه افزود: و دلیل دوم که مهمتر از دلیل اول و بُعد سیاسی موضوع است، خداوند متعال زمین را مسخر کرد برای تشکیل حکومت صالحان و برای اینکه عده ای از صالحان روی زمین قرار بگیرند و یک فرد صالح رهبریت مردم را برعهده بگیرد و حکومت اسلامی تشکیل شود. 

وی، تصریح کرد: خداوند اولین ابزار تشکیل حکومت صالحان را وجود نبی خدا و امام می داند و اولین فردی که پا به عرصه وجود میگذارد، حضرت ادم است، برای اینکه این رسالت در روی زمین باید اجراشود فلذا ۱۲۴هزار پیامبر صالح آمدند، تا نوبت رسید بر حضرت ختم المرسلین، محمد مصطفی سلام‌الله‌علیها و پیامبر خدا، درعرض ۲۳سال، مدینه فاسده را به مدینه فاضله تبدیل کرد و وظیفه خود را در این راستا انجام داد.

وی، گفت: بعد از وجود پیامبر، اهل بیت علیه‌السلام زمام امور را باید به دست بگیرند و روز ولادت سراسر نور امیرالمومنین است، شخصیتی است که حکومت صالحان را تشکیل داد و در حال حاضر خدا را شاکریم که حکومت اسلامی را با مقام‌عام‌معظم‌رهبری درک کردیم. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلیلی، تاکید کرد: امروز ما در رابطه با انقلاب، ۴۵ سال پیش در چنین ایامی شاهد پیروزی انقلابی بودیم و شاهد سقوط حکومتی بودیم که با پیروزی انقلاب حکومت شاهنشاهی عوض شد. 

وی، افزود: در چندسال اخیر، ۱۰انقلاب بسیار مهم تشکیل شده است و در میان این انقلاب‌ها، ۴ انقلاب با عنوان انقلاب ویژه مطرح هستند، از جمله انقلاب فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه، انقلاب چین و انقلابی خاص تر از بقیه که در سال ۱۳۵۷ شمسی با رهبرییت حضرت امام خمینی(ره) بود. 

وی، در ادامه گفت: ما در استانی توفیق خدمت پیدا کردیم که این استان متعلق به امام و انقلاب و زادگاه و خواستگاه امامین انقلاب است که امام با پشتوانه مردمی آن را تشکیل داد و با تمام انقلاب های جهان تفاوت خاصی داشت و آن اینکه  ایران اسلامی ما متعلق به قشر خاصی نیست.

وی، در پایان خاطر نشان کرد: از مهمترین رسالت های تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسمات ملی و برنامه های ایام‌الله‌فجر است و امسال در سطح استان ۲۵ کمیته استانی را تشکیل داده ایم، و در سایر شهرستان ها، ۱۲ ستاد شهرستانی داریم که در شهر کمیجان، مسئولیت ستاد دهه فجر برعهده فرماندار است ویکی از ستاد های موفق ما در سطح استان، بوده است. 

در ادامه، رستمی، فرماندار شهرستان کمیجان ضمن تبریک میلاد باسعادت امیرالمومنین علیه ‌السلام، روز مرد، و ایام پیش رو، خواستار انعکاس اقدامات و افتخارات و دستاورد ها و جانفشانی‌ها شد و افزود: با بیان کمبود ها مشکل حل نمیشود، یک یک ما مسئول هستیم، در شهرستان ما واقعا کار انجام شده است. 

وی، با اشاره به انعکاس خدمات ارزنده‌ انجام شده گفت: فیبر نوری شهرستان کامل شده است و در این زمینه یکی از پیشگامان در استان هستیم،  جاده‌ روستاهای بالای ۲۰خانواده همه آسفالت شده است، جاده طرلان هم آسفالتش ریخته می شود. 

وی در ادامه افزود: مسئله اینترنت برخی روستاها حل شده و برخی دیگر را میزبان مدیر کل ارتباطات استان بودیم برای حل مسئله روستا‌هایی که از اینترنت برخوردار نیستند، در حوزه اب شرب بسیج سازندگی، تلاش و همت داشته است.اشتغال زایی‌های جدید و حمایت از اشتغال های موجود انجام شده است. 

وی، افزود: برای حضور پرشور انتخابات، قشر جوان و رای اولی بیان دستاوردها و مقایسه و پیشرفت های، قبل از انقلاب و بعد از آن لازم است. 

شایان ذکر است، جانشین‌فرمانده‌ناحیه‌ مقاومت‌ سپاه‌کمیجان، از برگزاری یادواره شهدا در روز چهارشنبه ۱۸بهمن، باحضور سخنران برجسته سردار اهوازیان و مداحی جناب آقای کلامی و برنامه‌های متنوع خبر داد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =