ولایت پذیری از مهمترین ویژگی حضرت فاطمه (س) است

مسئول بسیج جامعه زنان استان مرکزی، گفت: حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س)، حضرت زهرا(س) از زنان تاثیرگذار بودند، که در تاریخ ماندگار شدند که ولایت‌پذیری از مهمترین ویژگی آنان بود.

به گزارش خبرنگار سلام کمیجان، مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور خانم زهراغفاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی، و با حضور گسترده بانوان و برنامه های متنوع برگزار شد.
زهرا غفاری مسئول بسیج جامعه زنان استان مرکزی، گفت: ما برای انجام هرکاری دو منظور برما گفته شده است ، یاوظیفه است یا تکلیف، وظیفه یعنی جزء اختیارات ماهست وآنچه گفته شده است باید به نحو احسنت انجام دهیم، و تکلیف از وظیفه بالاتر می رود، مسئولیت کار را سنگین تر میکند.
وی، در ادامه، با بیان زندگی نامه حضرت زهرا سلام الله علیها، افزود: یکی از ویژگی های مهم حضرت زهرا ولایت مداری و اطاعت پذیری وی بود. لذا یک ولی برای مسیر درست زندگی انسانها سه وظیفه اصلی را انجام میدهد،یک هدایت، ولایت دو کرامت سه شفاعت است.
وی، گفت: حضرت آقا یک موضوعی را مطرح میکند، تحت عنوان زن الگوی سوم یا زن تراز دوم، حضرت آقا می فرمایند، زنان الگوی اول در قرآن کریم حضرت مریم، حضرت آسیه، هستند مهمترین ویژگی، برای این زنان در قرآن امده است، بحث خانواده محوری اینهاست، زنان را چند دسته میکند، باتوجه به سبک زندگی غربی یک عده خانواده گریز هستند، متعهد به فردی شوند و تشکیل خانواده دهند ودر بحث رسانه و فضای مجازی ازدواج سفید را می شنویم. و دومین ویژگی اصلی بحث عفت و حیای این زنان است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان مرکزی،  افزود: از زنان الگوی دوم داریم که در طول تاریخ جریان ساز و تاثیر گذار بودند، حضرت خدیجه، حضرت زینب، حضرت زهرا بودند که در تاریخ ماندگار شدند که ولایت پذیری از مهمترین ویژگی آنان بود،
وی، با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری، گفت: زنان الگوی سوم، زنان مسلمان ایرانی ما هستند زنانی که هم ساحت فردی دارند، هم ساحت خانواده دارند، هم ساحت اجتماعی دارند، در ساحت خانواده یعنی الگوی خانواده هستم و تاثیر گذارم ، در ساحت فردی برای خودسازی، خودشناسی و خود باوری کار میکنم، و ساحت اجتماعی بانوان، حضور فعال و آگاهانه و هوشمندانه زنان در اجتماع است.

وی، افزود: زنان الگوی سوم از نظر مقام معظم رهبری  زنانی هستند که تاریخ سازهستند و تحول در دنیا ایجاد می کنند،محورند، مرکزند، فتح الفتوح ایجاد می کنند، ولی نگاه به زن در غرب ابزاری و به جسم و ظاهرزن هستند.
غفاری، ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند منظور ما از زن الگوی سوم، نه زن غربی است نه زن شرقی، منظور ما زن تراز انقلاب اسلامی است که چشم جهان را به خودش خیره کرده است، ازجمله زنانیکه فرزندانشان را تعالی دهند.

وی، تصریح کرد: یک دانشمند آمریکایی، اصالتا لبنانی است، نظریه ای داده اند اگر بخواهید تمدنی را تغییر دهید و ازبین ببرید باید روی سه تا از شخصیت های یک جامعه اثر بگذارید، یک شخصیت اساتید و معلمان هستند یعنی نظام آموزشی را دگرگون کنید، دومین مورد برشخصیت بانوان و سبک زندگی را تغییر دهید، تجرد گرایی که ذیل خانواده قرار میگیرد و آسیب های جامعه است،
وی، در پایان خاطر نشان کرد: لذا دانشمندان اروپایی میگویند اگر می خواهید جامعه را تغییر دهید، روی زنان جامعه تاثیر بگذارید و اگر می خواهید زن را تغییر دهید، لباس زن را تغییر دهید. تغییر لباس یعنی تغییر الگو و تمدن، وقتی پای رسانه، یلبریتی ها، فوتبالیست ها و بازیگران خارجی الگو برداری از آنها می شود نگاه من تغییر میکند، فلذا تمدن اون جامعه را تغییر میدم چه الگویی را انتخاب می کنیم و تعقیب میکنیم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =