تحقق جهادتبیین با وحدت حوزه و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کمیجان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به تحقق جهاد تبیین کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار «سلام کمیجان»؛ مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه، پنج شنبه ۳۰ آذر ماه، با حضور مسئولین ادارات کمیجان و دکتر رحیمی رئیس محترم دانشگاه آزاد ، کارکنان و دانشجویان و طلاب حوزوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان، برگزار گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر رحیمی بیاناتی داشتند، سپس حاج آقا سعیدی امام جمعه شهر کمیجان در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند و دکتر کمیجانی از اساتید دانشگاه در خصوص پژوهش مطالبی ارائه نمودند و در پایان از اساتید و دانشجویان فعال با اهداء لوح تقدیر قدردانی گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کمیجان، دراین مراسم با اشاره به تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان گفت: دانشگاه آزاد درسال ۱۳۸۲ شکل گرفت و الان ثمره آن، ۱۴۰۰ نفر فارغ التحصیل از این دانشگاه در بطن جامعه هستند و در حال حاضر در ۳۲ رشته دانشگاهی دایر هست، تعدادی از دانشجویان الان جزو اساتید همین دانشگاه هستند. 

وی، تصریح کرد: بزرگترین دانشگاه، مکتب اهل بیت است و اهدف وحدت حوزه و دانشگاه را اینگونه بیان کردند: یک هدف اسلامی شدن دانشگاه است، سپس رواج ارزش های اخلاقی دردانشگاه ها است و از دانشجویان خواستار شدند، در هر بحثی یک مقایسه ی تطبیقی داشته باشیم، دانشگاه های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب، را مقایسه کنیم. 

وی، افزود: اگر وحدت نباشد، رویگردانی دانشگاه ها و حوزویان از هم اتفاق خواهد افتاد، با ورود روحانیت، بیش از یک دهم دروس تحصیلی در کارشناسی دروس اخلاقی و احکامی است. 

در دانشگاه  های آزاد استان مرکزی، ۱۷۰ نفر مدرس گروه معارف اسلامی داریم، از این گروه معارف اسلامی ۴۳نفر عضو هیئت علمی هستند، در دفتر هم اندیشی مرتبا دوره هایی برگزار و مباحث مختلفی را ازجمله اقتصادی سیاسی  را با هم به چالش می کشند و نکات مهمی برای پیشرفت کشور برمی آید تا موثر باشند. 

وی، باتاکید بر راهکار هایی برای وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برای تحقق این مهم، جهاد تبیین لازم است، که دستاورد ها و فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش های دینی و ملی تبیین شود و در ادامه با اشاره به داشتن افق های فکری بالاتر به مطالبه گری اساسی پرداخته شود.

وی، با تاکید بر دو موضوع مهم خاطرنشان کرد؛ دانشجویان، از ما مسئولین مطالبه کنند و هم با صنعت هم با دانشگاه و هم با اشتغال در ارتباط باشند. 

مسئولین هم موظف هستیم، امکانات را فراهم کنیم تا پیشرفت و موفقیت ها محقق شود و مشکلات کشور حل شود.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =