پیاده روی امروز اربعین تحقق وعده الهی به زبان حضرت زینب است

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کمیجان به امامت حجت الاسلام سعیدی در محل مصلای شهر برگزار گردید


حجت الاسلام سعیدی در بخش اول خطبه اول با اشاره به آیات ۲۶ و ۲۷ سوره یونس بیان کردند که فرق مومن و غیر مومن در این است که احسان و نیکی مومن در این دنیا اجر مضاعف در آخرت دارد در حالی که سزای گناه گناه کاران همان عذاب وعده شده است همچنین روی سیاه کافران مایه عبرت دیگران و عذاب ایشان است
حجت الاسلام سعیدی در ادامه اظهار داشتند حرکت پیاده روی امروز اربعین تحقق وعده الهی به زبان حضرت زینب است که مژده داده اند که کربلا زیارت گاه عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله خواهد شد و گروه گروه از شیعیان از تمام نقاط جهان برای زیارت و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی به کربلا می آیند.
خطیب جمعه کمیجان افزودند که در سوره مبارک کهف می فرماید آیا ماجرای اصحاب کهف را عجیب میدانید . در حالی که سر بریده بالای نیزه قرآن می خواند عجیب تر است و عجیب تر که با تمام دشمنی های اهل بیت از عباسیان تا صدامیان خواستند که نور حسین را خاموش کنند و امروز شما می بینید عاشقانش از سراسر جهان با پای پیاده در کنار مرقد شریفش گرد هم می آیند و ندای لبیک یا حسین سر می دهند و خداوند به برکت امام حسین دلها را بهم نزدیک کرد .
در زیارت امام حسین می گوییم السلام علیک یا رحمه الله الواسعه و یا باب نجاه الامه و چرا می گوییم او باب نجات امت است چون امام مهدی که منجی بشریت است با نام امام حسین خود را معرفی می کند لذا او باب نجات امت می شود پس این عزاداری ها و این پیاده روی اربعین ها امام حسین را به جهان معرفی می کند و این از عجایب است که پیامبر فرمود امت من ۷۳ فرقه می شود ولی فقط آنها که به امام حسین، باب نجات تمسک جستند نجات پیدا می کنند و لذا هیچکس نمی تواند این حرکت عظیم اربعین را موقف کند چون در این روزها ولی خدا زائر حرم جدش است و دلهایی که متوجه آن حضرت است زائر پیاده این حرم است.
پس یاد امام زمان باید همراه زائر اربعین باشد و پیاده روی اربعین باید لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی باشد .
و کسانی که از مخارج اربعین می گویند از آنها می پرسیم آیا شما حیفتان نمی آید پولهای خود را خرج شبکه های ماهواره ای و مجازی و راه باطل کردید . ما که با رضایت خود در راه حق مصرف می کنیم چه جای افسوسی


خطیب جمعه کمیجان در خطبه دوم به آخرین توصیه سید الشهدا به امام سجاد را شرح دادند که حضرت می فرماید مراقب باشد از ظلم به کسی که غیر از خدا پناهی ندارد .
در ادامه اشاره ای هم به سالروز آغاز جنگ جهانی دوم و جنابت متفقین و خیانت پهلوی به ایران داشتند.
و با گرامی داشت یاد شهید رئیس علی دلواری
او را مجاهد و مبارزی خواند که با اطاعت از علما در برابر استکبار انگلیس به مبارزه بر خواست .
و اشاره ای هم به دیدار رهبر معظم انقلاب با هئیت دولت داشت و افزود رهبر انقلاب فرمودند من از همه دولت های قبل حمایت کردم ولی از این دولت تمجید می کنم مسیر سیاست خارجی دولت مسیر صحیحی است ولی غبار گرانی ها و مسکن اجازه دیده شدن خدمات دولت را نمی دهد .
ایشان در ادامه گرانی امروز را حاصل بی تدبیری کسانی دانست که نگاه به غرب داشتند و افزود خدا لعنت کند کسانی را که به غرب خوشبین بودند و نگاهی به داخل نداشتند و باعث و بانی مشکلات فراوانی شدند.
امام جمعه کمیجان با تذکر به مسئولین بیان داشتند که نباید به حاشیه ها پرداخت و دست از لجبازی و اصرار بر تصمیمات غلط باید برداشت که این حاشیه ها خدمات دولت را کم رنگ می کند

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =