شهیدرجایی و باهنر الگوی عملی برای دولتمردان ماهستند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در نماز جمعه این هفته سوم شهریور کمیجان گفت: اینکه امروز دولت انقلابی چشم امید به غرب را بسته و به استعداد های داخلی توجه میکند قابل تقدیر است

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کمیجان به امامت حجت الاسلام سعیدی با حضور با شکوه نمازگزاران در مصلای شهر برگزار گردید
خطیب جمعه کمیجان در بخش اول خطبه اول از آیه ۱۹ سوره رعد استعانت گرفت و بیان کرد که قران می فرماید ای پیامبر یک عده ایمان راستین دارند و یقین دارند که قرآن حق است و بعضی ها کورند و حقانیت قرآن را نمی پذیرند و بدانید که کسانی در دنیا سعادتمند هستند که صاحب عقل هستند و وفای به عهد می کنند و بخاطر خدا دوستی می کنند و بخاطر خدا دشمنی می کنند و از حساب و کتاب آخرت می ترسند و اهل صبر و نماز هستند ودر پنهان و آشکارا انفاق می کنند و بدی ها را با خوبی جواب می دهند و اینها کسانی هستند که خدا بهشت را برای آنها آماده کرده است و در بهشت فرشتگان به آنها سلام می کنند.
حجت الاسلام سعیدی در بخش دوم خطبه ها به سالروز آغاز اشغال ایران توسط متفقین اشاره کردند و اینکه ایران در این دوره در برابر تجاوز تسلیم شد و در همان ساعات اولیه اشغال ارتش نوین از هم پاشید و شاه ایران دست بدامان آمریکا شد ولی آمریکا بریتانیا را حمایت کرد و نتیجه این جنگ جهانی قحطی برای ایران و دو قطبی شدن جهان و ایجاد استعمار جدید در غالب سازمان ملل و ناتو بود ‌ رضا شاه در این تجاوزات به اصفهان گریخت و به اسرار بریتانیا و روسیه استعفا داد و توسط آنها تبعید شد و پسرش بدستور دولت های متجاوز روس و انگلیس بر تخت نشست که همه اینها خارج از اراده شاهان پهلوی بود .

خطیب جمعه کمیجان در خطبه دوم در مورد فلسفه نماز جمعه ایراد سخن کردند و افزودند طبق روایت امیرالمومنین نماز جمعه ملجأ نماز گزاران و مومنان است که از خدا بخواهند که آنها را از گناهان جمعه قبل تا جمعه حاضر ببخشد و آنها را از لغزش نگه دارد و قلب خود را در صفوف نماز جمعه جلا دهند .
ایشان با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین از مردم خواست که گذشته خود و کشورشان را مطالعه نمایند و از آنچه که دارند محافظت نمایند.
و با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر یاد و خاطره ایشان را گرامیداشت و آنها را الگوی مناسبی برای دولت مردان خواند.
ایشان دستاوردهای دولت انقلابی را بزرگ دانسته و آنها را دستاوردهای قابل تقدیری دانستند مخصوصا در گره گشایی در تولید تعطیلی کارخانه ها میراث دولت گذشته بود را انجام دادند و موفقیت در فروش نفت و رابطه با دنیا را یک امر مهم قلمداد کردند.
ایشان وجود مشکلاتی را هم متذکر شده مخصوصا در مسئله مسکن ملی حرکت را کند خوانده و این جریان را در شهرستان تعطیل دانستند .
ایشان وجود عده ای را در بدنه دولت دلیل عدم پیشرفت خواندند و گفتند چرا امروز نباید مطالبات کشاورزان داده شود که موجبات نارضایتی این قشر زحمتکش شده است .
حجت الاسلام با اشاره به وعده رئیس بنیاد مستضعفان که قول داده اند بخش مرکزی شهرستان کمیجان را هم مشمول خدمات این بنیاد کنند و ما هنوز منتظر ابن اتفاق هستیم
خطیب جمعه کمیجان وجود مشکل آب شرب در روستاها را حیاتی دانستند و از مسئولین خواستند نگاه ویژه ای به مسئله فرهنگ داشته باشند
ایشان هفته دولت را به تمام دولتمردان خصوصا مسئولین شهرستان تبریک گفته و از خدمات گذشته ایشان تقدیر کردند

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =