مهلت ۷ روزه برای پیش ثبت نام در انتخابات مجلس

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره پیش ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: درگاه وزارت کشور به نشانی از ۱۶ تا ۲۲ مرداد از ساعت ۸ الی ۱۸ آماده‌ی انجام پیش‌ثبت‌نام خواهد بود

محسن اسلامی درباره آغاز پیش ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: با توجه به ابلاغ اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، این تغییر رخ داد که فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس به‌صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود؛ مرحله ثبت‌نام اولیه و مرحله ثبت‌نام نهایی.

وی افزود: وزارت کشور براساس قانون موظف است حدود ۷۰ الی ۱۱۰ روز قبل از ثبت‌نام نهایی، درگاهی را برای ثبت‌نام اولیه به‌صورت الکترونیکی ایجاد کند. این کار صورت گرفته و بر اساس جدول زمان‌بندی، ثبت‌نام نهایی داوطلبان از زمان ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده و مرحله پیش‌ثبت‌نام نیز از دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ به‌مدت ۷ روز تا ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام می‌گیرد. پس از این دوره، تا قبل از انجام ثبت‌نام نهایی فرصت بررسی و پاسخ به اعتراضات خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس باید به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و وارد لینک ثبت‌نام شوند. بعد از ورود، در مرحله ثبت اطلاعات هویتی کارت ملی و شماره‌ی پشت آن نیاز است و در این مرحله اطلاعات اولیه فردی أخذ می‌شود. سپس باید سه مدرک را با توجه به شرایط افراد بارگزاری کنند؛ یکی مدرک تحصیلی که مدرک کارشناسی‌ارشد در انتخابات مجلس شورای اسلامی ملاک است؛ البته می‌توانند آخرین مدرک تحصیلی‌شان را بارگزاری کنند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =