نرخ جدید نان دراستان مرکزی متناسب سازی شد+جدول

مدیرکل اموراقتصادی استان مرکزی ازمتناسب سازی قیمت نان خبر داد

IMG_20230801_181634_137

محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از امروز نان با قیمت متناسب سازی شده در نانوایی‌های استان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ قیمت نان بین ۵ تا ۲۵ درصد متناسب سازی شده است.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: پیرو تصمیمات کشوری به منظور جبران بخشی از هزینه‌های نانوایان و با توجه به گلایه نانواداران مبنی بر عدم افزایش قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون با وجود افزایش هزینه‌های دستمزد، تجدید نظر پیرامون قیمت نان‌ها به استان‌ها واگذار شد.

گودرزی گفت: استان مرکزی نیز پیرو این تصمیم بررسی‌هایی را به منظور تغییر قیمت انجام داد و در نهایت از امروز عرضه نان با قیمت متناسب سازی شده در نانوایی‌های استان کلید خورد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ نانوایی سنتی در استان خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای خوبی که در متناسب سازی قیمت نان لحاظ شد، توجه خاص به نان‌هایی سنتی از جمله سنگک شنی با هدف ماندگاری این نانوایی‌ها بود، که این تفاوت به ازای هر نان ۴۰۰ تومان است، متاسفانه در قیمت‌گذاری نان در سال‌های گذشته تفاوت بین سنگک شنی و ماشینی تنها ۱۵۰ تومان به ازای هر نان بود که  منجر به تبدیل شدن نانوایی سنتی به صنعتی می‌شد و ما در متناسب‌سازی جدید با هدف حفظ نانوایی‌های سنتی این اختلاف را افزایش دادیم.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های متناسب سازی قیمت‌های جدید اصلاح قیمت نان بر اساس نوع آرد A , B است که در گذشته صورت نمی‌گرفت.

گودرزی بیان کرد: از امروز به بعد نان کنجدی در نانوایی‌ها نداریم، و گزینه نان کنجدی در کارت‌خوان‌ها حذف خواهد شد.

به گفته وی هم اکنون یک هزار و ۶۰۰ نانوایی در سطح استان فعالیت دارد

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =