استندآپ‌‌کمدی در مونیخ!

رضا پهلوی در یک گفت‌وگوی نیمه‌چالشی عملکرد پدرش را گردن نگرفت.

مسئولان برگزاری نشست امنیتی مونیخ که امسال بیش‌ از هرچیز به محفلی برای جذب کمک‌های بلاعوض و برنامه‌ریزی برای نحوه اهداء مالیات‌های مردم کشورهای غربی به رئیس‌جمهور اوکراین شباهت داشت، بعد از آنکه اعلام کردند امسال از دولت روسیه نماینده‌ای را به این نشست دعوت نمی‌کنند، برای آنکه دل براندازان ایرانی را هم به دست بیاورند از دولت ایران هم کسی را برای حضور در نشست دعوت نکردند.

🔻همزمان اعلام شد نازنین بنیادی، مسیح علی‌نژاد و رضا پهلوی، سه چهره‌ای که این روزها به هر دری زدند، کسی آنها را در ایران تحویل نگرفت قرار است در این نشست به‌عنوان نمایندگان ایران حاضر شده و سخنرانی کنند.

🔻که البته رضا پهلوی هم خیلی سریع با این جمله طلایی‌ که «پیام ما این است که از جهان می‌خواهیم که با حداکثر سرعت از ما حمایت کند تا وضعیت را در اسرع وقت تغییر دهیم.» نشان داد در بعضی موارد توانسته به‌خوبی از روی دست زلنسکی تقلب کند تا شاید بتواند با گدایی توجه دولت‌های غربی در مجامع بین‌المللی برای رسیدن به قدرت حامی جذب کند.

🔻اینکه مقامات آلمان، در نشستی که مردم این کشور تجمع اعتراضی گسترده‌ای مقابل محل برگزاری آن ترتیب می‌دهند و به سیاست‌های جنگ‌‌افروزانه و تحریم‌طلبانه‌ دولت‌های غربی اعتراض می‌کنند، پنلی تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» طراحی کرده و در آن به رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی فرصت سخنرانی می‌دهند و باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا را هم به جمع میهمانان ویژه خود اضافه می‌کنند، اما همزمان از قول وزیر امور خارجه‌شان تنش‌زایی با ایران را سیاستی نادرست عنوان می‌کنند معنای مشخصی دارد.

🔻معنایش همان است که پیش‌تر و بعد از افشا شدن جزئیات جلسه رئیس‌جمهور فرانسه با چهره‌های ضدایرانی هم به آن پرداختیم؛ غربی‌ها براندازان را سرکار گذاشته‌اند.

🔻دعوت از براندازان ضدایرانی و ارسال پالس‌هایی مثل آنچه از سوی مکرون و بربوک طی چند روز اخیر شاهد بودیم تنها این مساله را در ذهن تداعی می‌کند که رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی و هر‌چهره‌ دیگری که بتواند در این زمینه به غربی‌ها کمک کند، همگی بازیچه دست این دولت‌ها شده‌اند تا شاید بشود از طریق آنها، از ایران در مذاکرات هسته‌ای پیش‌رو، امتیاز گرفت.

عبور پهلوی از پهلوی؛ جدید‌ترین جوک براندازی
🔻جریان برانداز که هویتش را سلبریتی‌ها و دلقک‌ها شکل داده‌اند و فرمانش را نیز دولت‌های غربی هدایت می‌کنند برای آنکه به قول خودشان اجماع کرده باشند، تحت عنوان کمپین سفره عقدی وکالت می‌دهم در پشت ربع‌پهلوی جمع شده‌اند تا از تجربه خاندان آنها در شوهر دادن بخش‌هایی از خاک ایران از جمله بحرین بهره برده و خیال تجزیه ایران را تحقق ببخشند.

🔻قرار گرفتن در چنین نقشی باعث شده تا رضا پهلوی گریزی نداشته باشد جز اینکه بی‌توجهی به مطالبه افکار عمومی را کنار گذاشته و در مقابل تریبون در مورد سابقه سیاه خاندانش پاسخگو باشد.

🔻 این سابقه مملو از جنایت و فساد به‌قدری عیان است که ربع پهلوی دیگر قدرت انکار آن را نداشته و به ناچار سعی در اعلام برائت از آن داشته باشد. رضا پهلوی در حاشیه نشست مونیخ در واکنش به اظهارات خبرنگاری که از او در مورد نسبتش با پدرش پرسیده بود می‌گوید: «نباید من را به خاطر وابستگی خانوادگی‌ام قضاوت کنید و اگر پدرم یک‌سری اقداماتی را انجام داده این موارد به من مربوط نمی‌شود. من را باید براساس کارها، عملکرد و کنش‌های خودم قضاوت کرد.»

🔻این اظهارات رضا پهلوی نشان می‌دهد کارنامه محمدرضا پهلوی در ایران به قدری سیاه است که حتی پسرش نیز نمی‌تواند آن را نفی کند. اما این نکته را نیز باید متذکر شد که ربع پهلوی درحالی از پدرش اعلام براعت می‌کند که هویت سیاسی خود را از وی گرفته و اگر این نسبت فامیلی وجود نداشت اساسا فعالیت سیاسی براندازانه وی موضوعیت نداشت.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =