عزت نتیجه ایستادگی در مقابل ظلم است

امام جمعه کمیجان گفت: عزت نتیجه ایستادگی کردن در مقابل ظلم و کوتاه آمدن ذلت و نابودی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«سلام کمیجان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در جواب محمد حنفیه برادر خود که راهی این مسیر نشوند که نتیجه‌اش شهادت است فرمودند: ای برادر اگر من هیچ راه نجاتی نداشته باشم به هیچ وجه با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد، برای اینکه این بیعت ذلت محسوب می‌شود.

امام جمعه کمیجان گفت: مبنای قرآنی این فرمایشات برگرفته شده از آیات ۱۴۱ سوره نساء است که کافران نسبت به مؤمنان هیچ راهی ندارند و هیچ برتری ندارند و مؤمنان نباید زیر بار ظلم و حرف زور و ظالمانه بروند و آیه ۱۱۳ سوره نور آمده است به ظالمان متکی نشوید و تکیه نکنید که آتش شما را می‌گیرد.

وی گفت: ما نتیجه این منطق و فلسفه را در یمن مشاهده می‌کنیم سید حسن نصرالله فرمانده مقاومت گفت ما با سیدالشهدا عهد بسته‌ایم و این واقعیت است که عزت نتیجه ایستادگی کردن در مقابل ظلم است و کوتاه آمدن ذلت و نابودی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام فرمودند هر کس با ما بیاید شهید می‌شود و کسی که نیاید پیروز نیست این یعنی پیروزی در گرو شهادت است، که در مورد سیدالشهدا دیده‌ایم و مخصوصا در مورد غزه و یمن که نتیجه شیرین ایستادگی، تحقیر مستکبران و نصرت الهی خواهد بود.

امام جمعه کمیجان اظهار داشت: دولت چهاردهم در روزهای آینده آغاز به کار خواهد کرد و مکررا رئیس جمهور منتخب در برنامه های مناظراتی، حرکت در مسیر ارشادات مقام معظم رهبری و عمل به برنامه هفتم توسعه را جزو برنامه های اصلی خود خوانده‌اند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب با رعایت سه اصل که مقام معظم رهبری فرمودند، عزت حکمت و مصلحت با نگاه به توان داخلی مسیر را ادامه دهند و بتوانیم کارهایی که شهید رئیسی انجام داده بودند را به نتیجه برسانیم.

گفتنی است معرفی کتاب ارزشمند حماسه امام سجاد علیه‌السلام مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبات مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام سعیدی در خطبه های نماز جمعه صورت گرفت.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =