براساس گزارش‌ها، عروسک لبوبو بیش از یک میلیون نسخه فروش در بازار ایران داشته و حدود ۸۰۰ میلیارد هزینه صرف آن شده است.

🔹این عروسک که ابتدا در شرق آسیا و اروپا پرفروش شد، چند ماهی است که در ایران هم به یکی از پرفروش‌ترین عروسک‌ها تبدیل شده.

 

🔹حضور سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باعث رشد اقبال به این عروسک شده و حالا قیمت آن در بازار ایران از ۷۲۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومان متغیر است.

 

🔹هاشمی، کارشناس صنعت اسباب‌بازی لبوبو را محصولی موفق و بی ضرر در بازاریابی می‌داند و معتقد است به‌جای نگرانی دربارۀ آن می‌توان از استراتژی‌های آن برای ارتقای صنعت داخلی بهره برد.

 

🔸در مقابل، رئیس‌دانا، کارشناس فرهنگی، فروش بالای لبوبو را نتیجه نفوذ فرهنگی می‌داند. به باور او، این موج صرفاً یک مد نیست، بلکه با ترویج سبک زندگی مصرف‌گرایانه و کنار زدن تولیدات داخلی، به یک چالش بدل شده است.