رسول اکرم(ص) : هر كس امر بمعروف و نهى از منكر نمايد، جانشين خدا در زمين و جانشين رسول اوست.

وحدت؛ نظریه جدید ۵۰ سال اخیر؟ نگاهی به پیشینه وحدت اسلامی/ تشیع انگلیسی؛ جریانی مخالف امت واحده

نمایش خبر : 160 | تاریخ انتشار : 25 آذر 1395

ب به گزارش سلام کمیجان، چندین سال است از تاریخ ۱۲ ربیع(میلاد رسول خدا" ص") به روایت اهل سنت الی تاریخ ۱۷ ربیع ( میلاد حضرتش به روایت شیعه) به عنوان هفته وحدت معرفی میشود.

امت واحده در پیچش تاریخی جهان اسلام 

در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای جهان اسلام وحدت بین همه ی مسلمانان است به طوری که امام راحل ما، بارها بر اهمیت این مسئله تاکید داشتند و فراوان بر این مهم ایراد سخن می فرمودند و پس از رحلت ایشان، علَم وحدت به دست امام خامنه ای افتاد.

ایشان در مسئله ی وحدت همان رویه ی امام (ره) را پیش گرفتند و بر اهمیت آن بیش از پیش تاکید کردند.

اما سوال مهم آن است که آیا"وحدت مسلمانان" یک نظریه ی جدید است که در سال های اخیر مطرح شده و یا آنکه این مسئله از زمان اهل بیت عصمت وطهارت وجود داشته است؟

برای رسیدن به جواب این سوال از محضر امام صادق "علیه السلام" بهره مند میشویم، امام صادق (ع) خطاب به زید شحام فرمودند: ای زید، با مردم(اهل سنت) با اخلاق خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بخوانید، مریض هایشان را عیادت کنید، در تشییع جنازه هایشان شرکت کنید، واگر توانستید امام جماعت و یا موذن آنها شوید، این کار را بکنید. اگر این کارها را انجام دهید میگویند؛ اینها یاران جعفرند خدا اورا رحمت کند، چه یاران خوبی تربیت کرده است، و اگر این کارها را نکنید میگویند؛ اینها یاران جعفرند، خدا جزایش بدهد ، چه یاران بدی تربیت کرده است....

در حدیث دیگری  امام صادق علیه السلام میفرمایند:

«المسلم اخو المسلم و حق المسلم علی اخیه المسلم ان لایشبع و یجوع اخوه و لایروی و یعطش اخوه ولایکتسی و یعری اخوه، فما اعظم حق المسلم علی اخیه المسلم »

"مسلمان برادر مسلمان است و حق مسلمان بر برادر مسلمانش آن است که سیر نشود در حالی که برادرش گرسنه است و سیراب نگردد در حالی که برادرش تشنه است و جامه بر تن نکند در حالی که برادرش برهنه است، پس چه سترگ است حق برادر مسلمان بر برادر مسلمانش ".  کافی، ج ۲، ص ۱۷۴ .

حضرت در روایت دیگری میفرمایند:مَنْ صَلَّی مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ کانَ کمَنْ صَلَّی خَلْفَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله

کسی که همراه اهل سنت در صف  اول نماز بخواند همانند کسی است که پشت سر رسول خدا نماز گذارده است. ( وسائل  الشیعة، شیخ حر عاملی، ج۸، ص۳۰۰، باب۵،)

لازم به ذکر است بسیاری از بزرگان اهل سنت پای درس امام صادق حاضر می شدند و از علوم ایشان بهره مند میشدند، یکی از آنان ابو حنیفه بود که در جایی گفت(لولا سنتان لهلک نعمان).... اگر آن دوسال شاگردی حضرت نبود من (ابوحنیفه) هلاک میشدم.

در حالی که اگر حضرت صادق "علیه السلام" به عقاید آنها توهین می کردند، یقینا آنان در جلسه ی درس حضرت حاضر نمیشدند...

لذا بنا بر عقیده ی عده ای بیسواد و یا (خود به خواب زده) که می گویند وحدت، نظریه ی جدید ۵۰ سال اخیر است باید گفت که شما مقداری تتبع در آیات و روایات قرآن داشته باشید تا از نظر خود برگردید، مگر آن که خودتان را به خواب زده باشید که در این صورت "والله یهدی من یشاء"

اما *وحدت اسلامی* در زمان غیبت امام زمان به وسیله علمای شیعه ادامه پیدا کرد، به گونه ای که نقل می کنند شیخ مفید، بزرگ عالم شیعه و کسی که امام زمان "علیه السلام" برای او نامه محبت آمیز نوشت؛ قائل به وحدت اسلامی بود.

این عالم بزرگوار در مناظره با علمای اهل تسنن شرکت می کرد و با منطق و استدلال آنها را شکست می داد، بدون آنکه کوچکترین توهین و ناسزایی به اهل تسنن بکند، بنابراین وحدت به معنای کوتاه آمدن از عقاید امامیه نیست بلکه به معنای دست گذاشتن مذاهب اسلامی بر روی نقاط مشترک و در عین حال ایستادگی بر حفظ عقاید شیعه بدور از فضای توهین و تشنج گرایی است.

در ادامه لازم میدانم که نام  علمای بزرگ شیعه راکه در مورد وحدت بین مسلمانان فتوا داده اند در این نوشته بیاورم.

علمای بزرگی همچون نورالله نجفی اصفهانی و مر حوم آخوند خراسانی(صاحب کفایه) در مورد اتحاد سیاسی اسلام ، در خانه مشروطیت اصفهان اعلامیه ای را صادر کردند که متن اعلامیه مو جود است.

علمای بزرگی همچون آیت الله خویی که از اعاظم شیعه که به لحاظ جایگاه علمی مورد تایید همه ی علماست در ذیل حدیث امام صادق"علیه السلام" (رفتن به عیادت اهل تسنن) میگوید: منظور این حدیث ایجاد اتحاد بین مسلمین است و اصلا بحث تقیه خوفی مطرح نیست.

علمای دیگری نظیر علامه عسگری(رحمه الله علیه)، آیت الله بهجت(رحمه الله)، آیت الله سیستانی(حفظه الله)، آیت الله شبیری زنجانی(حفظه الله) و آیت الله وحید خراسانی(حفظه الله) قائل به حرمت اهانت به اهل تسنن هستند.

تشیع انگلیسی، جریانی مخالف امت واحده

جریانی انحرافی که از دل شیعه بیرون آمده اما رفتارش به دنبال تخریب شیعه است، جریانی که هفته وحدت را به عنوان هفته برائت معرفی می کند و در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به تبلیغ عقاید انحرافی خود میپردازد.

آنان علاوه بر ایجاد اختلاف بین مسلمانان، به دنبال بدنام کردن شیعه از طریق عزاداری خشن از جمله (قمه زنی و خون ریزی) هستند، درحالی که برخی از شبکه های ماهواره ای وابسته به این جریان در لندن و آمریکا مشغول هستند.

حضرت امام خامنه ای در دیدار با کار گزاران حج فرمودند: آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات از رسانه هایی که در لندن و آمریکا هستند تبلیغ میشود در مسیر شیعه ی واقعی نیست.

برای بهتر شناختن شبکه های منحرف به اسم شیعی بهتر است با نام برخی از آنان آشنا شویم تا به دام این جریان به ظاهر خیر خواه نیفتیم

"۱.شبکه امام حسین

۲.شبکه بقیع

۳.شبکه مرجعیت

۴.شبکه سلام

۵.شبکه اهل بیت

۶.شبکه الزهرا

۷.شبکه فدک

۸. شبکه عربی ثقلین و هادی تی وی"

در پایان لازم است این نکته یاد آور شود که اگر امروز انگلستان تبدیل شده  به پناهگاهی برای عده ای شیعه ی انحرافی شده است، هر انسانی بیش از پیش به سیاست (تفرفه بنداز و حکومت کن ) پی میبرد، سیاستی که اساس دین اسلام را قبول ندارد و به دنبال خشکاندن ریشه ی اسلام می باشد.

انتهای پیام/ک

دیدگاه کاربران
دیدگاهی توسط کاربران ثبت نشده است .
فرم ارسال دیدگاه
نام کامل :
پست الکترونیکی :
متن پیام :
کد امنیتی : تصویر كد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
منشور اخبار
salamup.ir
avini
telegram
nashrkhabar.ir